Jaarverslag 2021

Home  >>  Jaarverslag 2021

Korenmolen “de Ruiter” – Jaarverslag 2021.

Voorplaat: Nationale molendag in mei. Vermoedelijk in de tachtiger jaren van de vorige eeuw. In ieder geval prachtig weer met weinig wind en vier volle zeilen met de vlaggetjes in de wieken.

Inleiding: Dachten we verlost te zijn van het corona virus, nee hoor, de tweede golf was nog steeds actief. De tweede lock-down zette zich door in 2021. Het corona-proef winkeltje functioneert gelukkig goed en trek veel klanten. Ook is het nu mogelijk om elektronisch te betalen. Jazeker, we gaan met onze tijd mee.

De restauratie van het bovenrondsel is succesvol afgesloten door de molenmaker en kan weer jaren functioneren.

Veel tijd hebben we besteed aan het vinden van een goed lager voor de bolspil van het maalkoppel. Het oude lager was te licht en snel stuk. Uiteindelijk het juiste lager gevonden. Meer informatie in het verslag.

Ingrijpend voor de molens is het gesignaleerde roede probleem. Ook onze molen is getest op de status van de lassen van de roede. Gelukkig alles binnen de normen, maar controle om de 5 jaar is wenselijk. In het verslag vind u uitgebreide informatie over de verdere activiteiten en perikelen wat zoal op de molen is gebeurd. We wensen je veel leesplezier.

U kunt het jaarverslag van 2021 hier lezen.